Filmari Video - Sonorizari - Fotografii


Navigation

Prima pagina
Servicii video
Sonorizari
Servicii foto
Alte servicii
Colaborari
Contact



Contact

Tel. fix 6671441
Tel. mobil 0722578097
e-mail  
office@digital-point.ro

 

Site-uri partenere

 

Totul despre Fotografia digitala

 

un articol de Bas Scheffers

Exista numeroase camere digitale, iar multe dintre ele asemanatoare in ceea ce priveste aspectul, dar si functiile pe care le ofera. Deci care este cea mai potrivita pentru dvs? Acest lucru depinde mai ales de utilizarea pe care aveti de gand s-o dati aparatului si binenteles de bugetul dvs. Astfel, criteriile cele mai importante sunt numarul de megapixeli, optica (incluzand zoom-ul) si tipul de card de memorie pe care-l foloseste. In afara acestor criterii trebuie sa fiti foarte atenti pentru ca exista deasemenea mai multe caracteristici greu de identificat care pot afecta in mod serios alegerea dvs. In acest articol vom incerca sa descoperim cat mai multe posibil.

Perspective

Inainte de a va grabi sa intrati intr-un magazin si sa cheltuiti o suma mare de bani pe orice fel de aparat, trebuie sa hotarati mai intai ce anume doriti de la o camera digitala. Sa cumperi o camera digitala si sa te astepti ca fotografiile tale sa iasa la fel ca cele dintr-o revista cu reclame, este ca si cum ti-ai cumpara un film, crezand ca fotografiile tale vor fi la fel de bune ca cele expuse, fotografii facute de profesionisti cu ajutorul unui echipament profesionist si care cu siguranta nu au fost developate in 2 minute la serviciul foto din cartierul tau.

In ultimul timp fotografia digitala s-a dezvoltat foarte mult, iar acum putem spune cu siguranta ca poate concura cu un film de 35mm, in special in ceea ce priveste piata camerelor compacte. Dar fara a sti cum se foloseste o camera si Photoshop-ul, nu veti obtine rezultate mai bune sau mai consistente. Un avantaj considerabil este ecranul LCD de pe spatele camerei care va permite sa va dati seama ce fotografie ingrozitoare tocmai ati realizat si va da posibilitatea de a incerca din nou, toate acestea fara nici un fel de cheltuieli suplimentare cu filmul sau developarea. Dar ca sa beneficiati de acest avantaj, trebuie sa stiti si sa intelegeti cate ceva despre rezolutie, white balance, nivele/curbe, cropping, unsharp mask si multe alte lucruri. Nu este foarte greu sa faceti acest lucru pentru a obtine fotografii digitale mai bune, dar va trebui sa investiti ceva timp pentru a invata toate aceste lucruri.

Toate acestea fiind spuse, chiar daca sunteti multumit de calitatea aparatului dvs compact cu film de 35mm, developarea si printarea intr-un minilaborator, dar vreti sa va cumparati un aparat digital pentru a nu va mai face griji in continuare in ceea ce priveste cheltuielile cu filmele, pentru a imparti imaginile cu prietenii dvs din intreaga lume si sa le printati doar pe acelea pe care le vreti cu adevarat, nu trebuie sa dati inapoi de la achizitionarea unei camere digitale.

Camerele cunoscute sub denumirea de Single Lens Reflex (SLR) cu lentile interschimbabile folosite de profesionisti si de persoane mai mult decat amatoare, sunt disponibile in variante digitale de acum cativa ani, iar datorita preturilor acestora care scad din ce in ce mai rapid, multi consumatori sunt tentati sa le cumpere. Nu este scopul acestui articol sa explice toate amanuntele despre aceste camere, dar trebuie sa stiti mai multe despre ceea ce cumparati inainte de a cheltui o suma de bani uriasa pe o camera, card de memorie si lentile. Multi oameni au fost dezamagiti de noul Canon EOS 10D, prima camera digitala SLR care satisface chiar si asteptarile celor mai pretentiosi consumatori, pentru ca pur si simplu este foarte complexa. Aceasta a fost creata pentru a fi un instrument profesional si mai mult ca sigur, daca o folositi ca pe un aparat automat "point and shoot", rezultatele dvs vor fi mult mai slabe decat acelea pe care le puteti obtine cu o camera special creata pentru acest lucru. In general, doar daca nu ati folosit o camera SLR, fie ca profesionist, fie ca amator avansat, daca aveti nevoie sa cititi acest articol pentru a invata cate ceva despre fotografia digitala, nu sunteti pregatit pentru o camera digitala SLR. Ati fost avertizati!

Sunt o multime de lucruri care pot fi spuse despre camerele digitale, dar nimeni nu poate spune ca nu sunt si foarte distractive. Numai faptul de a putea face o fotografie instantanee fara a va face griji in privinta cheltuielilor cu filmul si posibilitatea de a vedea imediat rezultatele este cea mai grozava inventie a fotografiei. Dar va rog, faceti-le tuturor prietenilor si familiei o favoare: doar pentru faptul ca ati facut dvs mai multe fotografii, nu inseamna ca si ei vor sa le vada pe toate, asa ca alegeti-le dintre toate pe cele mai bune si doar pe acelea aratati-le.

Megapixeli

Aproape pe toate site-urile web, la fel ca si pe rafturile magazinelor, camerele digitale sunt catalogate dupa numarul de megapixeli. Megapixel inseamna pur si simplu milioane de elemente ale imaginii, sau puncte care formeaza imaginea. In timp ce camerele cu film de 35mm ofera un format al imaginii de 3:2 (10 x 15 cm la printare), camerele digitale in general urmeaza ecranul calculatorului de 4:3. Numarul de pixeli este numarul de pixeli orizontali inmultiti cu cei verticali, de exemplu 1600 x 1200=1.920.000 pixeli, numar care va fi rotunjit de orice departamnet de marketing in jurul a 2 megapixeli

Atunci de cati Mpixeli aveti nevoie? Acest lucru depinde de dvs. Daca v-ati gandit ca vreodata sa va puneti fotografiile pe o pagina web, imaginea de 1.3 megapixeli este de aproape 5 ori mai mare decat ceea ce aveti nevoie, iar daca doriti o calitate decenta la printare de 28 x 20 cm, aveti nevoie cu siguranta de o camera de 4 megapixeli.

Mai jos se afla un tabel care arata numarul de megapixeli de care aveti nevoie pentru fiecare marime de printare si care este rezolutia pe care o ofera. Marimile de printare sunt date in 300 si 150 PPI, sau Pixels per inch. 300 este privita in general ca rezolutie optima, dar printarile de marimi mai mari tind sa fie tot mai mult solicitate, asa ca puteti foarte bine sa obtineti un PPI mai redus.

Megapixeli vs. Rezolutie vs. Marimi de printare

Megapixeli

Rezolutii

Printare 300PPI

Printare 150PPI

1.2

1280 x 960

10.8 x 8.1 cm

21.6 x 16.2 cm

2

1600 x 1200

13.6 x 10.2 cm

27.2 x 20.4 cm

3

2048 x 1536

17.3 x 13 cm

34.6 x 26 cm

4

2272 x 1704

19.2 x 14.4 cm

38.4 x 28.8 cm

5

2592 x 1944

22 x 16.5 cm

44 x 33 cm


Dar aceasta nu este totul. Producatorii nu pun camerelor cu rezolutie mica senzorii CCD sau CMOS cei mai buni (componenta sensibila la lumina din spatele lentilelor care inregistreaza imaginea) si nici lentilele cele mai bune, asa ca este foarte posibil, chiar si atunci cand imaginea este scalata la rezolutia 600 x 450 pentru folosirea pe o pagina web, sa se cunoasca diferenta dintre o camera de 4 megapixeli si una de 1.3. In majoritatea cazurilor daca cumparati o camera de 2 MP si faceti o printare de 10x15 cm, veti obtine in general o calitate similara, daca nu mai buna cu cea obtinuta in urma folosirii unui aparat de 35mm. In plus puteti trimite aceste imagini prin email sau sa le postati pe orice website.

Lentilele

Prima intrebare pe care trebuie sa v-o puneti este "cu zoom sau fara zoom?" Optica cu zoom pentru camerele digitale, la fel ca si cea a aparatelor cu film de 35mm pot fi de o calitate indoielnica, iar adesea lentilele fixe pot fi optiunea care ofera cea mai mare calitate. Lentilele fixe sunt atasate in general doar modelelor cu rezolutie mai mica, iar acestea sunt de obicei mai ieftine si mai bune din punct de vedere calitativ decat aparatele cu zoom. De acest lucru ar trebui sa tineti cont daca doriti un aparat de 1.3 sau 2 MP pentru pozele de familie.

Deoarece camerele digitale au dimensiune a suprafetei foto-sensibile mult mai mica decat un negativ mare de 35mm, acestea au nevoie de o distanta focala a lentilelor foarte mica pentru a obtine aceeasi imagine. Adesea veti vedea pe obiectiv scrisa distanta focala sub forma unor valori mult mai mici fata de cea a unui obiectiv al unui aparat cu film de 35mm (de exemplu un zoom optic 8-24mm pe un aparat digital poate fi echivalent cu 35-70mm de pe un aparat clasic).

Lentilele cu o distanta focala mica au insa doua mari dezavantaje: faptul ca este foarte greu sa obtii lentile cu adevarat WIDE (cu unghi larg), o distanta focala de 37mm echivalenta cu cea a unui film de 35mm este adesea cea mai mare pe care o puteti gasi cu exceptia unor modele mult mai scumpe pentru profesionisti (acelea care arata ca o camera SLR, dar fara lentilele interschimbabile). Al doilea dezavantaj este o adancime de camp prea mare. Desi echivalentul de 35mm este la fel, de fapt veti avea o lentila de 7mm. Deci chiar daca este vorba de f2.8 acest lucru va insemna ca aproape orice intra in cadru este focalizat, ceea ce nu conduce la obtinerea unor imagini extraordinare. Daca vreti un unghi cu adevarat larg, 28mm, va trebui sa optati pentru o camera din gama de varf, desi pentru unele camere din gama de mijloc puteti sa achizitionati un adaptor wide angle care se monteaza in fata obiectivului.

Am mentionat "f2.8", dar daca sunteti novice in acest domeniu al fotografiei sau daca niciodata nu ati folosit un SLR acest lucru poate fi debusolant . Aceasta valoare se refera la cat de multa lumina o lentila lasa sa patrunda, acel numar indicand maximum pentru lentila dvs cu diafragma complet deschisa; cu cat lentila lasa sa patrunda mai putina lumina cu atat numarul este mai mare. Aceasata este diafragma lentilelor (lens’ aperture, termenul latin pentru "deschidere" sau "diafragma"). 2.8 este aproape numarul cel mai mic pe care-l puteti gasi, iar acest numar creste de obicei cu distanta focala a zoomului, asa ca un zoom de 35-100 poate fi f2.8 la 35mm, dar mai mare la celalalt capat Poate nu este surprinzator faptul ca datorita distantei focale mici a lentilelor pentru camere digitale, in comparatie cu cea a filmelor de 35mm, deschiderea este mare si pentru distante focale mari (capatul tele). In mod normal, ar trebui sa vedeti un f3 la capatul wide si un f4-5 la capatul tele. Desi aceste lucruri exista sub forma de zoom cu diafragma fixa, nu le veti gasi la aparatele compacte digitale, iar atunci cand cineva specifica la un aparat 35-100/f2.8 puteti fi siguri ca tot ceea ce vrea este sa ascunda valoarea reala a diafragmei la 100mm.

Uneori veti gasi in specificatii 4 valori (de exemplu f3.1-8 si f4.6-11.3). Acest lucru inseamna ca la capatul wide diafragma maxima este f3.1, iar cea minima este f8, acelasi lucru pentru cealalalte doua valori care se aplica la capatul tele. In acest caz f8 insemna cat de mult poate inchide diafragma pentru a obtine o expunere potrivita, dar acest lucru nu este chiar atat de important. Cu exceptia catorva, valorile mai mici de obicei inseamna lentile mai bune pentru ca nu doar lasa sa patrunda mai multa lumina prin lentile, ceea ce are ca efect folosirea intr-o mai mica masura a blitzului si mai putin zgomot al imaginii, ci imaginile sunt de obicei mai clare si ofera un contrast mai mare.

Timpul de raspuns al declansatorului

Inainte de a face o fotografie, camera trebuie sa focalizeze, sa regleze expunerea si inca cateva lucruri inainte de a fi gata. Timpul care se scurge din momentul in care declansatorul este apasat si momentul in care imaginea este inregistrata se numeste timpul de raspuns al declansatorului. Acesta este o problema la multe camere compacte si chiar la mai multe camere digitale. Aceasta intarziere difera de la o camera la alta, asa ca ar trebui sa va informati foarte bine inainte de a cumpara o camera cu un timp de raspuns atat de mare incat din cauza aceasta sa pierdeti "momentul decisiv", un obiect se poate deja sa se fi miscat din cadru inainte ca fotografia sa fie facuta. O modalitate de a optimiza acest lucru la orice camera este pre-focalizarea. Atunci cand apasati butonul declansatorului pe jumatate, camera va focaliza, va seta expunerea, iar daca este nevoie ca blitzul sa se incarce, atunci cand va fi gata acest lucru va fi afisat pe display sau obiectiv. Tineti butonul declansatorului jumatate apasat pana in cel mai bun moment apoi apasati-l integral, camera dvs. ar trebui sa realizeze fotografia aproape instant. Daca nu se intampla asa cumparati-va modelul imediat urmator.

Blitzul

Sfatul cel mai potrivit este sa incercati sa va descurcati cu orice tip de blitz pe care-l veti gasi incorporat camerei dvs. Daca veti cumpara o camera mai buna, probabil veti cauta una care sa va ofere posibilitatea ca dvs sa-I atasati un blitz extern, ceea ce va va oferi o calitate mult mai mare decat orice blitz pe care-l gasiti incorporat camerei.

Carduri de memorie

Exista un numar in continua crestere de tipuri de carduri de memorie disponibile in momentul de fata, dar cu toata sinceritatea trebuie sa va spun ca pentru uzul general acestea nu difera foarte mult.

SmartMedia: In mod ironic, cel mai slab dezvoltat tip de card din punct de vedere tehnic este numit "smart". Poate acest lucru se refera la pretul acestuia; in general acesta este cel mai ieftin tip de card si in plus veti descoperi si faptul ca cele mai ieftine camere folosesc acest tip de card de memorie. Dar datorita popularitatii celorlalte tipuri de carduri, avantajul pretului pare sa fi disparut, in unele zone cardu-rile CompactFlash avand preturile mai scazute decat SM. Acest lucru nu este neaprat un lucru rau, pentru imaginile mici create cu camerele de 1.3 si 2MP, viteza de transfer pe care o ofera aceste carduri este potrivita, deci nu exista nici un motiv pentru a le evita.

CompactFlash: Este unul dintre, daca nu cel mai vechi tip de card, fiind disponibil in doua variante tipul I si II. Cardurile de tip II sunt mai groase si toate microdrive-urile sunt de tipul II. Nu toate camerele suporta ambele tipuri asa ca daca intentionati sa folosite un microdrive asigurati-va mai intai daca camera este compatibila cu acesta. Cardurile CF se folosesc mai ales de catre camerele profesionale deoarece sunt foarte rapide. Aveti nevoie de aceasta viteza pentru a transfera datele din memoria interna a aparatul pe card. Puteti sa le cumparati cu diverse viteze (2x, 4x, 10x, 25x etc) la un pret care normal creste odata cu marimea vitezei. Pentru "snapshooting" viteza standard cea mai ieftina va fi suficient de rapida, doar profesionistii avand nevoie de 4 imagini pe secunda la cea mai buna calitate, acest lucru putand fi obtinut cu ajutorul unei viteze de 25x. Totusi viteza cardului nu influenteaza in mod direct performanta unei camere. Timpul necesar pentru a face si a stoca o imagine depinde la fel de mult (daca nu mai mult) si de camera, decat de viteza card-ului CF. Cele mai rapide card-uri pot permite imaginilor sa fie scrise cu 50% mai repede decat un card mai putin rapid, dar la o camera digitala obisnuita s-ar putea sa nu observati aceasta diferenta. Anul trecut Lexar a introdus caracteristica WA (Write Acceleration) noilor carduri profesionale CF, ceea ce permite operatii cu 20% mai rapide atunci cand sunt folosite impreuna cu anumite camere ce suporta WA. Procesul WA cere ca si camera si cardul sa suporte WA, asa ca folosind un card WA cu un aparat non WA nu veti obtine performanta asteptata.

MicroDrive: Acesta este de fapt un HDD (cu piese in miscare) de marimea unui card CompactFlash. In timp ce din cand in cand intrebarile ce s-au ridicat au fost legate de consumul de putere, caldura eliberata si fiabilitate, desi aceste probleme pot exista, in utilizarea lor efectiva acestea nu par a cauza multe dureri de cap. Intr-un timp microdrive-urile erau mult mai ieftine decat echivalentul lor cu memorie clasica electronica (solid state memory), dar cu pretul in scadere al acestora din urma si cu scaderea avantajului pretului pe megabyte, chiar si la cea mai mare dimensiune disponibila (1GB) aceasta diferenta se reduce numai la 10-20%.

Ar trebui deasemenea sa stiti ca exista probleme de compatibilitate; chiar daca ar trebuie sa functioneze in orice camera compatibila CompactFlash Tip II, in realitate nu functioneaza, asa ca ar trebui mai intai sa consultati producatorul in aceasta problema.

MemoryStick: Acesta este proprietatea Sony. Este fiabil, rapid si nu foarte scump fata de standardele competitoare. Singura problema este aceea ca veti avea nevoie de noi carduri de memorie daca hotarati sa vindeti camera Sony si sa alegeti alta marca; in timp ce exista si alte firme care produc aceste carduri, nici un alt tip de camera nu le foloseste.

MultiMedia si Secure Digital: Aceste carduri sunt usor asemanatoare. Acestea sunt cele mai mici carduri si ambele folosesc acelasi tip de capsula, dar cardul SD are mai multi pini conectori. Cardul SecureDigital difera fata de MMC in aceea ca ofera (sau oricum incearca) drepturi de management digitale in interiorul cardului. Acesta este un motiv bun de a nu cumpara niciodata vreun dispozitiv care le foloseste, in special MP3 playere. Puteti folosi un card MultiMedia intr-un dispozitiv care este echipat cu slot de extensie SecureDigital. Invers nu se poate; cardurile SD nu vor functiona intr-un dispozitiv cu slot MMC.

Carduri xD Picture: Dezvoltat de Fuji si Olympus, xD inseamna "eXtreme Digital". La fel ca si cardurile MMC/SD, acestea sunt foarte mici si vor suporta memorii de pana la 8Gb, desi marimea maxima disponibila a memoriilor este doar de 256Mb. Cei de la Olympus spun ca adaptoarele vor putea folosi cardurile xD in echipament CompactFlash, dar nu vad care ar fi rostul acestui lucru mai ales tinand cont de faptul ca aceste carduri CF sunt in prezent mult mai ieftine decat cele xD.

Pentru a raspunde la intrebarea "Ce marime trebuie sa aiba cardul de memorie de care am nevoie?" folositi-va de tabelul de mai jos. Datele insa sunt estimative deoarece acest lucru depinde de mai multi factori, cel mai important fiind diferenta de comprimare JPEG la diferite modele si continutul imaginii (un peisaj frumos este mai usor de comprimat decat o imagine luata cu ajutorul blitzului noaptea).


Numar de imagini pe card de memorie si megapixeli

Marimea cardului

1.2 MP

2 MP

3 MP

4 MB

5 MP

16Mb

23

14

9

6

4

32Mb

46

29

18

13

9

64Mb

93

59

36

26

18

128Mb

187

119

72

52

37

256Mb

374

238

145

104

74



Formatul fisierului de imagine

Fiecare camera ofera o optiune JPEG si in general va recomandam sa folositi setarea cu cea mai mare calitate JPEG la cea mai mare rezolutie a camerei. Acest lucru va conduce la o calitate si o marime a imaginii satisfacatoare. Majoritatea camerelor digitale scumpe ofera deasemenea si optiunea de stocare a imaginilor in format TIFF sau RAW. TIFF este un format standard fara compresie (sau compresie fara pierdere de calitate utilizand protocolul LZH). Totusi fisierele rezultate sunt imense. RAW este implementat diferit de catre diferiti producatori si este intr-adevar imaginea bruta, neprelucrata de pe CCD, care deasemenea tinde sa fie destul de mare, dar oricum nu atat de mare precum marimea unui fisier TIFF. Imaginea nu este prelucrata in interiorul camerei deloc, permitandu-va sa setati balansul de alb si alte lucruri putin mai tarziu dupa ce fotografia a fost deja facuta.

Alimentare

Unele camere functioneaza cu baterii AA, altele sunt dotate cu baterie reincarcabila Litiu-Ion si adaptor pentru incarcare. Ambele sisteme au avantajele lor. Puteti cumpara baterii reincarcabile AA (2000 mA) destul de puternice, dar totusi o baterie Litiu-Ion special creata pentru camera dvs este mai mult decat probabil sa va ofere o performanta mai mare. Daca alegeti o camera care foloseste o baterie speciala cu propriul sau incarcator, probabil cel mai inteligent lucru pe care-l puteti face este sa va cumparati inca una in caz ca intr-o zi uitati s-o incarcati sau pur si simplu faceti mai multe fotografii decat v-ati propus. Pentru alte camere puteti achiziona baterii din litiu avand capacitate crescuta, fiind insa mai scumpe. Aceasta este o ideea buna mai ales daca plecati intr-o calatorie mai lunga. Personal, cu exceptia aparatelor cumparate pentru folosirea obisnuita, va recomand o camera insotita de o baterie reincarcabila litiu-ion, dar ca sa fiti sigur cumparati-va si una sau doua baterii in plus daca aveti de gand de fotografiati mai mult.

Conectarea la calculator

Dupa ce ati facut fotografiile, probabil veti dori sa le transferati in calculator pentru a le putea edita, trimite prin e-mail, printa sau arhiva. Majoritatea camerelor, daca nu toate, se conecteaza la calculator prin USB (universal serial bus). Modalitatea prin care fac acest lucru este de doua feluri. Unele se conecteaza doar cu drivere speciale, pe care trebuie sa le instalati impreuna cu o aplicatie proprietara, numai cu ajutorul acesteia putand fi transferate fisierele de imagine in calculator.

Cea mai buna metoda este daca aparatul dvs se comporta ca un dispozitiv de stocare USB. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa bransati cablul, apoi va aparea in Windows 98se/Me/2000/XP si MacOs ca un dispozitiv de stocare detasabil de unde puteti pur si simplu sa copiati imaginile. Nu a fost nevoie sa deschid niciodata CD-ul cu drivere ce insotea aparatul meu Olympus C-2. L-am conectat la calculator si a mers. Un avantaj in plus este acela ca aceste dispozitive va permit sa copiati orice fisier de pe cardul de memorie, deci daca prezentarea in Power Point pe care trebuie sa o duceti la birou este prea mare pentru a incapea pe o discheta, puteti foarte usor sa folositi pentru transport camera dvs.

Alta optiune este aceea de a cumpara un reader USB de carduri de memorie. Acestea pot fi de doua feluri: unele care citesc doar un tip de card de memorie, iar altele care detin mai multe sloturi pentru diferitele tipuri de carduri de memorie. Ambele se comparta ca un dispozitiv de stocare detasabil eliberandu-va de driverele si aplicatiile proprietare. Altii le prefera pentru ca astfel evita consumarea bateriilor camerei in timpul transferului fisierelor.

USB 1.1 vs. USB 2.0 vs. Firewire

Desi in momentul de fata toate aparatele, mai putin cele profesionale au doar conectare USB 1.1, in viitor lucrurile s-ar putea schimba, asa ca ar trebui sa stiti care sunt aceste diferite standarde.

USB 1.1 transfera fisiere la o viteza maxima de 11Mbit/sec. Teoretic acest lucru inseamna putin mai mult decat 1MB/sec. (ex: un card de 128MB are nevoie de aproape 2 minute pentru a transfera datele in calculator). Din pacate, acest lucru depinde foarte mult de tipul camerei si de cat de repede cardul de memorie poate sa elibereze informatiile, asa ca de fapt jumatate din transferuri se realizeaza la o viteza cu 25% mai mica decat aceasta. Totusi viteza este suficient de mare atat cat sa nu fie deranjanta. Calculatoarele actuale (aprilie 2003), dar si unele PC-uri mai vechi au porturi USB 1.1.

USB 2.0 foloseste aceleasi cabluri si conectori ca si USB 1.1, dar transfera datele la o viteza mult mai mare de 480Mbit, teoretic datele de pe un card de memorie de 128MB sunt transferate in PC-ul dvs in mai putin de 3 secunde. Acest lucru insa probabil nu se va intampla niciodata in realitate, dar timpul de transfer ar trebui masurat in secunde si nu minute, doar daca nu folositi carduri de memorie mai lente. USB 2.0 se gaseste mai ales pe noile PC-uri, desi nu pe toate. Daca nu dispuneti de un asemenea port, va puteti cumpara un card PCI care va ofera acest lucru.

Firewire, cunoscut si sub numele de IEEE 1394, este un standard mai vechi decat cele doua variante USB, dar in mod sigur nu unul mai prost. Transferul cu viteze de pana la 400Mbit este rapid si este folosit pentru multe alte aplicatii altele decat camerele. Acesta este si standardul folosit pentru transferul imaginilor video digitale in PC pentru editarea in pachete ca Adobe Premiere, si deasemenea foarte popular in randul camerlor video digitale si scannerelor din gama de varf, iar in cazul scannerelor a luat locul interfetei SCSI din in ce mai mult mai ales de cand Apple cu mult timp in urma a inceput sa puna porturi firewire pe Mac-uri. Nu este usor sa gasiti un PC care sa va ofere acest standard, dar solutia este aceeasi. Cumparati carduri PCI care ofera PC-ului dvs aceasta facilitate.

Software

Dupa ce faceti fotografiile, veti avea nevoie sa le copiati in calculator , sa le editati, sa le arhivati si apoi sa le printati, sa le trimiteti prin e-mail sau sa le puneti pe un site web. Veti avea nevoie de software sa faceti toate aceste lucruri, unele putand fi deja incluse in pachetul camerei. Desi nu acesta este scopul acestui articol de a va oferi detalii despre cum sa folositi cel mai bine acest software, iata cateva sfaturi:


Editare
  • Adobe Photoshop Elements este fratele mai mic al Photoshop-ului. Aceeasi calitate, dar mai putine caracteristici. Totusi, probabil mai multe decat veti avea vreodata nevoie.
  • Paint Shop Pro este foarte des folosit, iar pentru acest lucru trebuie sa existe un motiv. Deasemenea este foarte ieftin, asa ca acesta probabil este motivul pentru care Adobe a hotarat sa intre pe piata "de pret redus" cu "Elements".


Arhivare si sharing

Pentru a crea un album foto pe web sau pe un CD-Rom pentru a le imparti cu prietenii tai, veti avea nevoie de un pachet "thumbnails". Atat Photoshop Elements cat si Paint Shop Pro au aceasta functie de baza, dar a face totul aveti nevoie de un soft specializat. Exista deasemenea si softuri care va ajuta sa tineti evidenta fotografiilor create de dvs. Tucows’s multimedia section detine mai mult decat cele doua functii enumerate mai sus.

Alte optiuni

Multe camere ofera efecte speciale si alte trucuri, cele mai importante fiind filmuletele, uneori chiar si cu sunet. Aceste filmulete sunt un fel de bonus, dar nu va asteptati la prea multe de la ele. Iar in ceea ce priveste efectele speciale, nu este nimic in plus fata de ce ai putea face in Photoshop dupa ce ai facut fotografia toate acestea de o calitate mai mare si cu un mai mare control.

Un avantaj deosebit este acela de a avea controlul manual a setarilor expunerii (diafragma si timpul de expunere, unele modele din gama de varf avand chiar si optiunea de focalizare manuala). Desi acest lucru se intalneste mai ales la camerele SLR propriu-zise, aceasta caracteristica este foarte apreciata de catre utilizatorii acestor camere.

Cat despre zoom, majoritatea camerelor au doar butoanele "zoom in" si "zoom out" pentru actionarea motorizata a zoom-ului, care este de obicei prea rapid ca sa puteti cadra compozitia corect. Din nou, in gama de varf veti gasi camere asemenatoare cu cele SLR, dar fara obiective detasabile care au reglajul zoom-ului cu ajutorul unui inel pe obiectiv care permite reglarea manuala mai precisa.

Foarte important este cat de usor sunt de folosit toate aceste functii si daca aparatul si le poate aminti pe toate sau revine de fiecare data cand il opriti sau schimbati bateria la setarile din fabrica. Atunci cand intrati intr-un magazin jucati-va mai intai putin cu camera ca sa vedeti cat de bine va acomodati cu ea. Asa ca daca puteti duceti-va intr-un moment al zilei in care magazinul nu este foarte aglomerat, iar daca cei de la vanzari nu par prea interesati in a va acorda atentie, atunci inseamna ca acestia nu merita cele cateva sute de dolari pe care i-ati castigat atat de greu!

Mai multe informatii

Fotografia digitala, de fapt, nu difera foarte mult fotografia realizata cu film, deci orice sursa de fotografie destinata sa va ajute sa faceti fotografii mai bune vor fi la fel de valabile pentru fiecare tehnologie.

 

>Prima pagina<

Afaceri



© Copyright 2008. Digital Point Design. All Rights Reserved.